A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Рогівський заклад загальної середньої освіти І-ІII ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

STEAM-ТИЖДЕНЬ

Дата: 29.04.2025 11:42
Кількість переглядів: 35

З 21.04 – 25.04.2025 у закладі проходив STEAM-тиждень «Вода – це джерело життя».

STEAM-тиждень розпочав свою роботу із години спілкування «Цікаві факти про воду для дітей та дорослих» та віртуальної екскурсії до Музею води (м. Київ). Протягом тижня учні ЗЗСО брали активну участь у різних заходах. А саме:

  • учням початкових класів фішинбоун допоміг розібратися в ролі води для життя людини. Цікавими були і різноманітні досліди з водою. Діти побачили красу води на уроках мистецтва.
  • цікаво пройшов STEAM-тиждень і в старшій школі.

На уроках Зінчук Л.Д. (учитель біології та географії) учні 9 класу переглянули відео: «Мінеральні води України -  коли вода може зцілювати»,  «Незаконне видобування мінеральної води в Мукачево», «Дар срібної властивості унікальної мінеральної води Закарпаття». А учень 8 класу Черних Назар розповів про унікальні мінеральні джерела України.  Учні 8 класу провели гру «Лікар - пацієнт». Учні-пацієнти зі скаргами  на проблеми свого організму звернулись до «лікарів», які, вислухавши симптоми різних захворювань, надали кваліфіковану пораду, за допомогою якої мінеральної води провести профілактику  тих чи інших захворювань.

На уроках хімії (Яковенко Л.М.) діти дізналися, що вода – це універсальний розчинник. Учні 7 класу переконалися в цьому під час дослідів на розчинність різних речовин у воді. Навчилися очищати воду різними способами та здійснили віртуальну мандрівку на деякі водоочисні підприємства України учні 10 класу. Цікавий молекуляріум «Виготовлення моделей молекул води з різних матеріалів» було проведено з учнями 9 класу. Учні зрозуміли, що найпростіше обладнання для вивчення хімії, наочність можна виготовити самостійно. З учнями 11 класу підсумували всі знання, які отримали про воду за роки вивчення хімії у школі. Результат – учні підготували інтелект картку «Хімічний склад та властивості води», а також спільними зусиллями виготовили лепбук «Таємниці води».

         Разом з учителем фізики Шевченко І.В. діти дізналися, як люди використовують силу води від історії водяних млинів до сучасних ГЕС.

         Під час уроків образотворчого мистецтва (учитель - Глухова В.В.), учні побачили красу води і навчилися її зображати. Результат цієї роботи можна побачити у творчій роботі «Моя краплинка натхнення».

         Цікаво пройшли інтегровані заняття з музичного мистецтва (учитель – Мотрончик Т.Г.). Всі заходи проходили із застосуванням педагогічної технології Карла Орфа, яка поєднує музику, ритміку, мову та рух, стимулюючи творчу активність учнів.

1 клас: «Звуки акваріума»

У першому класі проведено заняття, на якому діти досліджували та зображували звуки акваріума. Використовуючи елементарні музичні інструменти (шумові, ударні), діти створювали образи крапель води, рухів рибок, бульбашок, хвиль тощо. У процесі гри з ритмом, тембром і динамікою учні навчалися слухати та взаємодіяти одне з одним у творчому просторі.

2 клас: «Водяний ксилофон»

Учні 2 класу створювали водяний ксилофон за допомогою склянок з різним рівнем води. Вони експериментували з висотою звуку, змінюючи кількість води в кожній склянці, що дозволяло отримати різні тони та створювати мелодії. Діти активно працювали в парах, розвиваючи навички командної роботи, слуху та креативності. Цей процес дозволив краще зрозуміти фізичні властивості звуку та його взаємозв'язок з водою.

3 клас: «Оркестр води»

Учні третього класу працювали над створенням власного «Оркестру води». Діти експериментували зі звучанням різних ємностей з водою, стаканів, пляшок, бризок, а також поєднували це з традиційними музичними інструментами. В процесі створення композицій школярі не тільки знайомилися з акустичними властивостями води, а й розвивали вміння працювати в колективі, створювати музику через гру та дослідження.

10 клас: «Водяний ксилофон»

Учні 10 класу також мали можливість створити водяний ксилофон, використовуючи склянки з різним рівнем води. Під час експериментування з висотою звуку старшокласники вивчали фізичні аспекти звуку (частоти, резонанс) та досліджували, як зміни в кількості води змінюють звукові властивості склянок. Учні створювали музичні композиції, застосовуючи отримані знання для розуміння того, як різні матеріали та їх властивості можуть впливати на музичний процес.

8  та 11 клас: «Водяний оркестр»

Учні 8 та 11 класу створили справжній водяний оркестр, використовуючи різноманітні ємності з водою та інші підручні матеріали. Старшокласники поєднували  різне звучання води з класичною музикою, створюючи унікальну композицію, що включала як плавні, так і ритмічні елементи. Це заняття дозволило учням не лише застосувати знання з фізики та музики, а й розвинути навички командної роботи, слуху та творчої імпровізації. Результат був надзвичайно вражаючим, і оркестр став кульмінацією всього STEM-тижня.

Під час уроку зарубіжної літератури (учитель - Стороженко Н.О.), учнів 7 класу зацікавила літературна вікторина «Образ води у творах зарубіжних письменників», яка показала згуртованість, ерудованість, начитаність учнів та уміння змагатися у команді. Такі заходи активізують інтерес дітей до читання  творів зарубіжних письменників, розвивають творчі здібності учнів, культуру спілкування, розширюють культурно-пізнавальні інтереси особистості.

         А на уроках математики (учитель – Сивак Т.Я.), учні розв’язували задачі на використання води. Учні 7 класу провели дослід з підрахунку, скільки води витрачається, коли кран не повністю закритий. Учні 6 класу після розв’язання задач розробили правила економії води і бережливого ставлення до неї.

Ознайомитися із роботою колективу протягом STEM-тижня можна за покликанням https://docs.google.com/presentation/d/1eITI5EOIf_G9UHbT0hwqD9dt0elHfdXogknKcOD6Btc/edit?usp=sharing

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора